Bagsbany

Regulamin Bagsbany.pl

(dalej również: „Regulamin”)

I. Definicje

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki aktywacji i korzystania z Konta oraz zasady korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę, a także zasady składania zamówień w Sklepie oraz zasady zawierania umów sprzedaży Produktów. Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:

  1. Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://bagsbany.pl
  2. Bagsbany/Usługodawca – Maria Bany-Szadeberg Design, NIP 7831634828, u;. Tokarska 15/7, 61-486 Poznań;
  3. Klient / Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która składa Zamówienie w ramach Sklepu;
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  5. Konto – zbiór informacji przechowywanych w systemie teleinformatycznym Bagsbany dotyczących danego Klienta, z wykorzystaniem którego Klient może korzystać ze Sklepu. Założenie Konta przez Klienta jest opcjonalne;
  6. Produkt – produkt z zakresu odzież lub dodatki (w zależności od aktualnej oferty Bagsbany) będące przedmiotem Umowy Sprzedaży dla produktów dostępnych w Sklepie w zakładce „Sklep”;
  7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia odpowiednio Umowy Sprzedaży, określające w szczególności rodzaj, liczbę i cenę Produktu;
  8. Umowa o Świadczenie Usług – niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z bezpłatnych usług oferowanych przez Usługodawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Klientów. Niniejszy dokument określa prawa i obowiązki Klienta i Bagsbany. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  9. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość i dotycząca sprzedaży przez Bagsbany na rzecz Klienta Produktów za zapłatą ceny powiększonej o ew. koszty wysyłki;
  10. Wymagania Techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do korzystania ze Sklepu określone w Załączniku nr 1 do Regulaminu.

II. Zasady korzystania z Bagsbany

  1. Bagsbany umożliwia zawieranie Umów Sprzedaży Produktów za pośrednictwem sieci Internet oraz świadczy inne usługi drogą elektroniczną przewidziane w Regulaminie.
  2. Informacje o Produktach w Bagsbany stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego, zgodnie z warunkami Regulaminu.
  3. Klient, który korzysta ze Sklepu, zobowiązany jest do:
    • korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania;
    • nierozsyłania i nieumieszczania w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej;
    • korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Bagsbany;
    • korzystania z treści zamieszczonych na stronach Sklepu wyłącznie do użytku własnego;
    • podawania w Zamówieniu wyłącznie prawdziwych, aktualnych i wszystkich koniecznych danych Klienta;
    • niedostarczania i nieprzekazywania w ramach Sklepu jakichkolwiek treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa, w szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste.
  4. Naruszenie zobowiązań wskazanych powyżej rozumiane jest jako rażące naruszenie postanowień Regulaminu.

III. Zawarcie i rozwiązanie Umowy o Świadczenie Usług

  1. Bagsbany świadczy bezpłatnie za pośrednictwem Sklepu w szczególności następujące usługi na rzecz Klientów:
    • umożliwianie Klientom składania Zamówień oraz zawierania Umów Sprzedaży;
    • możliwość weryfikacji statusu złożonego Zamówienia;
    • bieżąca aktualizacja statusu złożonego Zamówienia;
    • przechowywanie i udostępnianie Klientowi historii złożonych Zamówień;
    • otrzymywanie przez Klienta, za jego wyraźną zgodą, bezpłatnych cyklicznych informacji na temat Bagsbany, na podany przez Klienta adres poczty elektroniczne (Newsletter).
  2. W ramach Sklepu Bagsbany zobowiązuje się do świadczenia ww. usług, w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Warunkiem korzystania z usług wskazanych powyżej jest spełnianie przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych Wymagań Technicznych.
  4. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą skutecznego wypełnienia i zaakceptowania przez Usera (przesłania Usługodawcy) formularza rejestracyjnego w celu utworzenia Konta.
  5. Umowa o Świadczenie Usług jest zawierana w języku polskim, na czas nieoznaczony.
  6. Klient może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym, w każdym czasie, poprzez kontakt z Bagsbany.
  7. Bagsbany może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług z Użytkownikiem za co najmniej 14 – dniowym okresem wypowiedzenia z ważnych powodów rozumianych wyłącznie jako (katalog zamknięty) istotne naruszenie przez Użytkownika postanowień Regulaminu lub trwałe zaprzestanie świadczenia usług drogą elektroniczną przez Bagsbany umotywowane obiektywnymi względami. Bagsbany swoje oświadczenie w tym zakresie wysyła na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas utworzenia Konta.
  8. Użytkownik może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług. Nie wpływa to jednak na zawarte Umowy Sprzedaży.

IV. Newsletter

  1. W celu zawarcia usługi dostarczania przez Usługodawcę newslettera, Klient zobowiązany jest wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera poprzez udostępnienie swojego aktywnego adresu e-mail w polu „Subskrybuj!” oraz naciśnięcie przycisku „Zapisz się!” lub zaznaczając w formularzu zamówienia opcję „Chcę otrzymywać wiadomości e-mail dotyczące promocji oraz informacji o produktach (opcjonalne)” Umowa o świadczenie usługi dostarczania newslettera zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Klienta woli otrzymywania newslettera poprzez kliknięcie w link aktywujący przesyłany przez Bagsbany na podany przez Klienta adres e-mail.
  2. Klient może w każdym czasie rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dostarczania usługi newslettera poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdym newsletterze przesyłanym do Klienta lub poprzez zgłoszenie takiego żądania na adres sklep@bagsbany.pl podając adres e-mail Klienta, na który wysyłany jest newsletter.

V. Zawarcie i wykonanie Umowy Sprzedaży

  1. Bagsbany umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia w następujący sposób, kolejno (czynności techniczne składające się na procedurę zawarcia Umowy Sprzedaży):
    • Zamówienia na Produkty można składać 24h na dobę 7 dni w tygodniu;
    • Zamówienie na Produkty może zostać złożone tylko przez Klienta, który posiada lub założy w ramach procesu Zamówienia Konto. Dopuszczalne jest również złożenie Zamówienia przez Klienta bez zakładania Konta;
    • Klient dodaje wybrany/e Produkt/y do koszyka po czym przechodzi do formularza Zamówienia;
    • Klient wybiera sposób wysyłki oraz zapłaty ceny i pozostałych wskazanych w formularzu Zamówienia sumarycznych kosztów realizacji Umowy Sprzedaży;
    • Klient, który posiada Konto, potwierdza dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży lub podaje inne dane;
    • Klient, który zakłada Konto, uzupełnia dane niezbędne do złożenia Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży. Klient, który nie posiada Konta Klienta musi samodzielnie wypełnić formularz zamówienia w zakresie jego danych niezbędnych do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży;
    • do momentu uruchomienia przez Klienta funkcjonalności oznaczonej komunikatem „Zamawiam i płacę” Klient ma możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych do koszyka lub Zamówienia danych, w szczególności ich edycji i poprawy, w tym ma on możliwość dodawania/usuwania Produktów, modyfikacji sposobu płatności lub sposobu doręczenia, zmiany adresu do doręczeń itp.;
    • Klient składa Bagsbany Zamówienie poprzez uruchomienie funkcjonalności Sklepu oznaczonej komunikatem „Kupuję i płacę” oznaczającej, że Zamówienie składane przez Klienta pociąga za sobą obowiązek zapłaty ceny. Złożenie Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę (ofertę) zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, za pośrednictwem Sklepu i po złożeniu Zamówienia, Klient otrzyma wiadomość e-mail zatytułowaną „[Bagsbany] Otrzymaliśmy twoje zamówienie!” zawierającą wszystkie istotne elementy Zamówienia, która potwierdza otrzymanie Zamówienia przez Bagsbany (wpłynięcia Zamówienia do systemu Bagsbany) i nie stanowi oświadczenia woli zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Bagsbany;
    • Umowę Sprzedaży uznaje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta drugiej wiadomości e-mail zatytułowanej „[Bagsbany] Rozpoczeliśmy realizację Twojego zamówienia!” zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji (oświadczenie woli zawarcia umowy sprzedaży z Klientem składane przez Bagsbany). W przypadku niemożności przyjęcia Zamówienia do realizacji Bagsbany poinformuje o tym Klienta w drodze wiadomości e-mail. Umowa Sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
  2. Zawarcie Umowy Sprzedaży odbywa się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, tj. sieci Internet.
  3. Bez uszczerbku dla uprawnienia Klienta do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa, Klient może zrezygnować z Zamówienia przed otrzymaniem od Bagsbany potwierdzenia przyjęcia oferty, tj. przed otrzymaniem maila potwierdzającego przyjęcie Zamówienia do realizacji, o którym mowa w pkt 1 lit. h) powyżej. W niniejszej sprawie Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z Bagsbany, w tym możliwy jest kontakt drogą telefoniczną, z potwierdzeniem mailowym.

VI. Dostawa i odbiór Produktów

  1. Przesyłka zawierająca Produkty dostarczana jest bezpośrednio na adres lub do wskazanego punktu odbioru podany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
  2. Na łączny czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta danego Produktu (czas dostawy) składa się czas realizacji Zamówienia przez Bagsbany oraz czas dostarczenia Produktu przez przewoźnika. Czas realizacji Zamówienia przez Bagsbany, liczony jest od momentu potwierdzenia przez Bagsbany przyjęcia Zamówienia do realizacji do momentu nadania przez Bagsbany przesyłki zawierającej Produkty i wynosi do 5 dni roboczych w przypadku posiadania produktu w magazynie oraz maksymalnie 30 dni roboczych w przypadku zamówień oczekujących – informacja o stanach magazynowych dostępna jest na podstronach produktów . Do powyższego czasu należy doliczyć czas dostawy Produktu przez danego przewoźnika, który uzależniony jest od wybranej przez Klienta formy dostawy.
  3. Koszty dostawy Produktów ponosi Bagsbany.
  4. Zamówione w Bagsbany Produkty są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

VII. Ceny,  metody płatności

  1. Ceny w Bagsbany określone są w PLN (polskich złotych) i zawierają wszelkie należne podatki.
  2. Bagsbany udostępnia płatności poprzez bramkę PayU – zewnętrzny usługodawca płatności online. Wszelkie reklamacje dotyczące płatności powinny być wyjaśniane w pierwszej kolejności z PayU S.A ul. Grunwaldzka 186 60-166 Poznań.

VIII. Reklamacje Produktów

  1. Na Bagsbany ciąży prawny obowiązek dostarczenia Konsumentowi Produktów bez wad.
  2. W przypadku wystąpienia wady towaru (niezgodności towaru z umową) Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma możliwość dochodzenia odpowiedzialności Bagsbany z tytułu niezgodnośći towaru z umową. . W sytuacji w której Produkt objęty byłby gwarancją, wykonywanie przez Klienta uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Bagsbany z tytułu niezgodności towaru z umową. Klient może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
  3. Jeżeli sprzedany Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może:
    • żądać wymiany rzeczy na zgodną z umową;
    • żądać naprawy.
  4. Bagsbany może dokonać naprawy zamiast wymiany lub wymiany zamiast naprawy, jeżeli spełnienie żądania Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta jest niemożliwe albo generowałoby nadmierne koszty po stronie Bagsbany.
  5. Bagsbany może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową w sytuacji gdy naprawa lub wymiana będą niemożliwe do zrealizowania w rozsądnym czasie albo generowałaby nadmierne koszty po stronie Bagsbany.
  6. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży (w przypadku wady istotnej) jedynie gdy:
    • wystąpi sytuacja opisana w ust. 5 powyżej;
    • brak zgodności Produktu z umową występuje pomimo próby naprawy;
    • sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową;
    • brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby wymiany lub naprawy Produktu;
    • z oświadczenia Bagsbany lub innych okoliczności wynika, że nie doprowadzi Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  7. Konsument udostępnia Bagsbany Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Bagsbany odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.
  8. Bagsbany zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  9. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Bagsbany na koszt Bagsbany. Bagsbany zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
  10. Bagsbany dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
  11. Jeżeli kupujący będący Konsumentem zażąda wymiany lub naprawy rzeczy , a Bagsbany nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  12. Bagsbany ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Produktu z umową, jeżeli niezgodność zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Konsumentowi. Roszczenie o naprawę lub wymianę Produktu na zgodny z umową przedawnia się z upływem sześciu lat licząc od dnia stwierdzenia niezgodności.
  13. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi względem Klienta niebędącego Konsumentem jest wyłączona.

IX. Zwroty – odstąpienie od Umowy Sprzedaży

  1. Przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktu zawieranej w ramach Bagsbany przez okres 14 dni, bez podawania jakichkolwiek powodów oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów niż przewidziane przez przepisy prawa.
  2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Bagsbany oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie takie może zostać złożone z wykorzystaniem wzoru formularza o odstąpieniu od umowy (zgodnym z ustawowym wzorem formularza, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta), stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
  3. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem wiadomości e-mail, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: sklep@bagsbany.pl. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu drogą pisemną, oświadczenie powinno zostać wysłane na adres: Bagsbany Maria Bany-Szedeberg, ul. Komornicka 163, 62-051 Wiry. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Bieg 14 – dniowego terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w przypadku umowy sprzedaży Produktów – od objęcia Produktów w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Jeżeli Umowa Sprzedaży obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy (Produktu), partii lub części.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Bagsbany ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów. 
  6. Bagsbany dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Bagsbany może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Produktów – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Do zwracanego Produktu prosimy o dołączenie w miarę możliwości dowodu zakupu (np. paragon, faktura).
  9. Jeżeli Konsument wybiera sposób dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Bagsbany, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  10. Konsument ma obowiązek zwrócić Bagsbany zwracany Produkt lub przekazać Produkt osobie upoważnionej przez Bagsbany do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania 14 – dniowego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Prosimy o zapakowanie i zabezpieczenie odsyłanych Produktów tak, aby nie zostały uszkodzone w transporcie.
  11. Zwracane Produkty należy odesłać na następujące adresy:
    w przypadku odesłania Produktów na adres: Bagsbany Maria Bany-Szedeberg, ul. Komornicka 163, 62-051 Wiry.
  12. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktów.
  13. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanych Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów. Bagsbany zastrzega sobie prawo do dochodzenia względem Konsumenta odszkodowania, w zakresie w jakim zezwalają na to obowiązujące przepisy prawa.

X. Brak prawa odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  3. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  4. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

XI. Dane osobowe

  1. Informacje wskazane poniżej zostają Klientowi udostępniane także w momencie zbierania jego danych osobowych na stronach Bagsbany.  
  2. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Bagsbany. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Bagsbany zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”).
  3. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane w celu:
  4. w celu wykonywania zawartych z Użytkownikiem Umów Sprzedaży, , Umowy o Świadczenie Usług[DN8]  – art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
  5. jeżeli Użytkownik wyrazi na to odrębne zgody, na podany adres e-mail Użytkownika albo jego nr telefonu, może być wysyłana informacja handlowa dotyczącą Produktów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  6. w celu marketingowym, w tym kierowania do Użytkownika zindywidualizowanych komunikatów marketingowych np. w formie sugestii Produktów z wykorzystaniem profilowania. Komunikaty będą przygotowane w oparciu o analizę dokonanych przez Użytkownika transakcji w Bagsbany – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora oraz osoby trzeciej);
  7. w celach statystycznych dla wewnętrznych potrzeb Bagsbany – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora),
  8. w celu wywiązania się przez Bagsbany z obowiązków prawnych np. w zakresie dokumentacji księgowej – art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
  9. w celu potwierdzenia wykonania przez Bagsbany obowiązków oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Bagsbany, zapobiegania lub wykrywania oszustw – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes administratora oraz osoby trzeciej).
  10. Zawierając w ramach Bagsbany Umowę Sprzedaży albo Użytkownik podaje określone dane osobowe, niezbędne do wykonania ww. umów. Odmowa podania danych koniecznych do realizacji Zamówienia skutkuje brakiem możliwości wykonania przez Bagsbany ww. umów. Nie jest obowiązkowe wyrażenie przez Użytkownika zgody na otrzymywanie informacji handlowej na podany adres e-mail lub podany nr telefonu. Jeżeli zgoda zostanie wyrażona, będzie mogła być cofnięta w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania sprzed cofnięcia.
  11. Bagsbany będzie udostępniał dane osobowe Użytkownika podmiotom, które współpracują z Bagsbany przy wykonaniu Umowy Sprzedaży, w tym odbioru płatność, jak również dostarczenia towarów. Odbiorcami danych mogą być również podwykonawcy tacy jak podmioty świadczące usługi IT czy podmioty świadczące usługi analizy i badań.
  12. Przekazane przez Użytkownika dane osobowe będą przetwarzane w okresie niezbędnym do realizacji Umowy Sprzedaży oraz Umowy o Świadczeniu Usług, a także roszczeń reklamacyjnych, jak również potwierdzenia wykonania obowiązków Bagsbany oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko Bagsbany.
  13. Na zasadach określonych w RODO Użytkownikowi przysługują następujące prawa w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych przez Bagsbany: prawo dostępu do danych, ich sprostowania, prawo żądania przeniesienia danych, ich usunięcia, zgłoszenia sprzeciwu co do przetwarzania danych oraz prawo żądania ograniczenia ich przetwarzania.
  14. Użytkownikowi przysługuje prawo do zgłoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  Użytkownika przez Bagsbany.  

XII. Zmiana Regulaminu

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 08.03.2023
  2. Bagsbany zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog zamknięty):
  3. zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż lub najem Produktów lub świadczenie usług drogą elektroniczną przez Bagsbany wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie o Świadczenie Usług lub Umowie Sprzedaży zawieranej w ramach Sklepu;
  4. obiektywna konieczność dostosowania działalności Bagsbany do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z:
    • decyzji właściwego w zakresie działalności Bagsbany organu administracji publicznej;
    • orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Bagsbany, wpływającego na wzajemne prawa i obowiązki określone w Umowie o Świadczenie Usług lub Umowie Sprzedaży zawieranej w ramach Sklepu;
  5. zmiana sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Bagsbany spowodowana wyłącznie obiektywnymi względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności koniecznością aktualizacji Wymagań Technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
  6. zmiana zakresu lub zasad świadczenia przez Bagsbany usług świadczonych drogą elektroniczną, do których stosują się postanowienia Regulaminu, w szczególności poprzez wprowadzenie nowych funkcjonalności (innych niż dotychczasowe funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem i oferowanych nieodpłatnie Klientowi).
  7. W przypadku zmiany treści Regulaminu na zasadach określonych powyżej, Klienci mają prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu z odpowiednim wyprzedzeniem. Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść i warunki zawartych przez Klienta i Bagsbany Umów Sprzedaży.
  8. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Bagsbany udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez publikację na stronie Sklepu oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Klienta adres e-mail. 
  9. Bagsbany poinformuje Klientów o zmianie Regulaminu na zasadach określonych powyżej z odpowiednim wyprzedzeniem (14 dni).

XIII. Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla zawarcia Umowy Świadczenia Usług oraz Umowy jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami sądy powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Ewentualne spory pomiędzy Bagsbany a Klientem, niebędącym jednocześnie konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Bagsbany.
  2. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Bagsbany a konsumentem na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
  3. Bagsbany zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych na podstawie Umowy o Świadczenie Usług.
  4. Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie pod następującym adresem URL [https://bagsbany.pl/regulamin/], skąd Klienci mogą go w każdym czasie przeglądać, a także sporządzić jego wydruk.

A. Wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane poczt lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy:

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. 

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

B. Wzór formularza odstąpienia od umowy

Adresat:

Bagsbany

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/ o świadczenie następującej usługi(*)

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data

*Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK NR 1

DO REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z Bagsbany


1. Minimalne wymagania sprzętowe:

a. procesor: spełniający wymagania minimalne zainstalowanego systemu operacyjnego

b. Pamięć operacyjna: spełniająca wymagania minimalne zainstalowanego systemu operacyjnego.

c. Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem VGA , minimalna rozdzielczość 1024×768 16bit

d. Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 1 GB wolnego miejsca

e. Mysz lub inny manipulator + klawiatura

f. Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 10Mb/s

2. Minimalne wymagania oprogramowania:

a. System Operacyjny: System MS Windows 8 i wyżej, Linux, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iOS, SymbianOS, Windows Mobile

b. Przeglądarka internetowa uaktualniona do najnowszej wersji: MS Edge, Internet Explorer, Opera , FireFox , Chrome, Safari

c. Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript

d. Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.